Verloofdenreportage

We gingen gisteren op test-fotoshoot met onze fotograaf. “Verloofdenreportage” noemt hij het. Het idee is elkaar al wat beter te leren kennen zodat we minder zenuwachtig voor zijn lens staan op de grote dag.

We hadden met hem al aan het atomium afgesproken nog voor we beslist hadden dat het atomium niet zo'n geweldig idee was. De eerste uitdaging was dus uitleggen dat we daar toch geen foto's wilden trekken en waarom we hem daarvan niet eerder op de hoogte hadden gebracht.
We gingen dat “subtiel” aanpakken. Het gesprek ging als volgt:
Ik: “Hoi Fotograaf, heb je ooit al de binnenkant van het atomium gezien?”
Fotograaf: “Nee…”
Pluim onderbreekt: “Vandaag ook niet!”
Tot daar de subtiliteit dus :)

Gelukkig stond er al zoveel volk aan de ingang aan te schuiven, dat hij volgens mij al een beetje blij was dat hij daar niet tussen moest kruipen. En gelukkig hadden we net zicht op een lelijke rood-blauwe trap zodat hij mijn bezwaren meteen begreep.
We hadden sinds 2 dagen ook een geweldige nieuwe binnenlocatie gevonden. Van het fotografiemuseum in Charleroi dat ze natuurlijk net op dit moment moeten sluiten voor herinrichting, op zoek naar een naaimachine-museum, kwamen we terecht bij mijn stoffenwinkel.
Klinkt gek, maar míjn stoffenwinkel heeft toevallig een geweldig interieur. Met een riviertje, roeibootjes, een loopbrug, zwevend verdiep met veel balkonnetjes, biljart-tafels en de gekste details in de muren en steunpilaren. Bovendien zorgen de kleurrijke stofjes op zich al voor een geweldige achtergrond.
Met deze troeven was Fotograaf het atomium al snel vergeten :)

Voor de fotoshoot van gisteren gingen we echter gewoon naar de nationale plantentuin in Meise. Het was prachtig weer: berekoud maar volle zon. Wie mij kent, weet dat ik mij tegen de kou goed voorzien had met sjaal, handschoenen en oorverwarmers. (De oorverwarmers heb ik uiteindelijk toch maar achterwege gelaten.)
Het gesprek vlotte goed, de grapjes vlogen heen en weer… tot het tijd werd voor de eerste foto's. We zetten ons heel statisch op een bankje, en keken recht in de lens. Met wat aanwijzigen van de fotograaf gingen het snel iets dynamischer, en toen we de champagne ontkurkten ging het nog veel vlotter :)

Het eerste resultaat kan je al zien op zijn blog: http://www.fotografie-vanimpe.be/blog/?p=149
Let vooral op de fel-rode handschoen (je kan er niet naastkijken), en merk op dat het ontbreken van poseertalent van onze kant volledig wordt gecamoufleerd door het fotografeertalent van onze fotograaf :)

Een gedachte over “Verloofdenreportage

Plaats een reactie